Promjene na tržištu rada i ulaganja u razvoj i zadovoljstvo zaposlenika
Plaća nije jedini kriterij zadovoljstva na radu, puno toga ovisi i o međuljudskim odnosima, ali i o uvažavanju radnika od strane nadređenih.
Istraživanja pokazuju da su radnici nezadovoljni jer im na poslu nisu zadovoljene osnovne potrebe. O tome govore i tri temeljne stvari.
Prva se odnosi na plaće. Naše su plaće niske, premale su za ovakvu razinu cijena kakvu imamo. Medijalna plaća u Hrvatskoj je oko 860 eura ili ranije oko 6500 kuna, a to doista nije dovoljno ni za podmirivanje osnovnih životnih troškova, pogotovo u uvjetima visoke inflacije.
Drugi segment odnosi se na međuljudske odnose na poslu, gdje je posebno važno u kojoj mjeri radnik smatra da ga tretiraju fer i pravedno.
Treća komponenta odnosi se na činjenicu koliko ljudi imaju mogućnosti razvijati svoje vještine i potencijale i u kojoj mjeri ih se uopće na poslu pita za mišljenje i u kojoj mjeri se ono uvažava. I u tome postoji veliki prostor za razvoj.
Trendovi u upravljanju kadrovima u Hrvatskoj su dobri, politika upravljanja ljudskim resursima jako se promijenila posljednjih godina i poslodavci su shvatili da moraju ulagati u radnike. No, sada moraju puno više raditi s ljudima za isti rezultat, nego što ste morali raditi prije nekoliko godina.
Uz to, istraživanja pokazuju da je plaća zaposlenima važna, ali nije jedini kriterij. Važno je i koliko zaposlenik ima mogućnost razvijati se na poslu, koliko poslodavci slušaju njihovo mišljenje i koliko ga se cijeni.
Ljudi prvenstveno moraju biti odani svojoj karijeri, a ne poslodavcu. Uostalom, prodaju vlastiti rad i imaju pravo tražiti da poslodavci ulažu u njih. Toga su posebno svjesne mlade generacije. U budućnosti će ta svijest rasti.
Sve navedeno ukazuje kako su poslodavci svjesni kako sve više moraju ulagati u edukaciju i razvoj svojih zaposlenika, kako bi na taj način dugoročno optimizirali svoje prihode, te stvorili i njegovali organizacijsku kulturu unutar svoje tvrtke koja će u konačnici omogućiti dugoročnu opstojnost njihovog poslovanja.